Поточна аналітика

Індекс сприйняття корупції-2020 не показує корупційний відкат України тільки тому, що оцінка антикорупційних дій влади проводилася до рішення КСУ і справи Татарова

Індекс сприйняття корупції-2020 і так демонструє слабку динаміку. Бо це лише +1 бал у порівнянні з 2018 роком. Для порівняння: за період Порошенка з 2015 року по 2018 рік Україна в частині Індексу сприйняття корупції підросла на 5 балів.

Сьогодні ж Україна з своїми 33 балами в рейтингу програє Молдові, Казахстану, Білорусі, Вірменії, не кажучи вже по Грузію і країни Балтії. Але цей рейтинг робився без врахування наступу на незалежність Національного банку, справи Татарова і, головне, без врахування рішення КСУ, яким скасовувалися антикорупційні реформи Порошенка.

Очевидно, міжнародними експертами не бралися до уваги такі скандальні корупційні проекти, як «Велике будівництво», які за формальними ознаками поки (без відповідних судових рішень) не підпадають під ознаки корупції. Як позитив відзначено запровадження законодавства про «викривачів» корупції, хоча насправді цей закон не виконується. Це може підтвердити «викривач» Гео Лерос, проти якого за його ж викриття відкрили три кримінальні провадження.

Зрозуміло, що методологія рейтингу не враховує й «імунітету» Коломойського, який розвів політичну корупцію, починаючи від фракції ВРУ і закінчуючи державними підприємствами.

Тому, якби робилася оцінка з урахування названих чинників, Україна впевнено б відкотилася в рейтингу на 4-5 балів.

Варто звернути увагу і на інший аспект: більшість «здобутків» періоду Зеленського в антикорупційній сфері, насамперед, створення Вищого антикорупційного суду з відповідною підсудністю і заходи з перезапуску Національного агентства з питань запобігання корупції – заслуга команди Порошенка.