Поточна аналітика

Дерибан бюджетних коштів на новому багатомільярдному інфраструктурному проекті

Нещодавно Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області без торгів замовила будівництво водозабору з річки Південний Буг та магістрального водогону для забезпечення водою міста Миколаїв загальною вартістю 7,44 млрд грн.

А свіже розслідування  журналістів виявило цілеспрямовану схему переспрямування мільярдів бюджетних гривень на користь значно дорожчих підрядників.

Будівництво першої ділянки виконає ТОВ «Група Компаній «Автострада» за 2,28 млрд грн, другої – ТОВ «Укртрансміст» за 2,53 млрд грн, третьої – ТОВ «Ростдорстрой» за 2,63 млрд грн.

При цьому відкриті торги не проводили у зв’язку із «нагальною потребою» у здійсненні закупівлі. Хоча, як виявилося пізніше, система водопостачання Миколаєва зазнала серйозних руйнувань ще у квітні 2022 року, коли окупанти із рф зруйнували магістральний водогін від річки Дніпро.

Проте виявилося, що виявилося обумовленим не так турботою про строки будівництва обєкту, як тим, щоб окремі підрядники значно більше вигоди. Ще 2 роки тому власник «Автостради» повідомив, що його компанія висловила зацікавлення до підрядів по усіх трьох ділянках, запропонувавши велику знижку 1,7 млрд грн. Однак не змогла цього зробити, оскільки Держвідновлення поспішило законтрактувати інших підрядників.

І цифри переплат «потрібним» компаніям за низку будівельних матеріалів і конструкцій, пояснюють про яку націнку йдеться.

  • Наприклад залізобетонні плити покриття 2ПП25-2.1 «Ростдорстрой» пропонує по 14,8 тис грн/шт, а «Автострада» по 3,34 тис грн/шт, що вчетверо дешевше. Сталеві електрозварні труби діаметром 530 мм і товщиною 7 мм «Укртрансміст» з «Ростдорстрой» поставлять по однаковій ціні 65 5 тис грн/т, тоді як «Автострада» по 97,9 тис грн/т, що на 33% дорожче.
  • Бетонні блоки ФБС 12.5.6-Т «Укртрансміст» та «Ростдорстрой» поставлять по 1 384 грн/шт, а «Автострада» по 907 грн/шт, що в півтора раза дешевше. Бетонні блоки ФБС 12.4.6-Т «Укртрансміст» та «Ростдорстрой» планують поставити по 1 110 грн/шт, хоча та ж таки «Автострада» – всього по 843 грн/шт.
  • Гарячекатану гладку арматурну сталь класу А240С діаметром 8 мм «Укртрансміст» та «Ростдорстрой» врахували по 35,2 тис грн/т, «Автострада» по 35,4 тис грн/т, що відповідає ринковим цінам. Компанія «Залізний світ» продає таку арматуру по 34,4 грн/т.
  • Електроди діаметром 2 мм «Укртрансміст» та «Ростдорстрой» врахували по однаковій ціні 158 тис грн/т, а «Автострада» по 104 тис грн/т, що в півтора раза дешевше.
  • Залізобетонні кільця КС7.3 «Укртрансміст» та «Ростдорстрой» пропонують по 926 грн/шт. А «Автострада» їх поставить по 547 грн/шт.

Замість того, щоб максимально ощадливо використовувати обмежені бюджетні ресурси, державні органи фактично опікуються вигодою окремих приватних структур про прибуток.

А відсутність адекватної реакції Офісу Зеленського на подібні схеми дерибану може свідчити лише про наявність особистої зацікавленості високопосадовців у ньому.