Поточна аналітика

Експертний fact-checking послання В.Зеленського до парламенту: виявлено маніпуляції, перекручування та відверту брехню

Про недоторканість президента і народних депутатів

  • Зеленський відверто маніпулює, коли говорить про прийняття закону про імпічмент Президента  як про власний «здобуток». Закон про імпічмент виписаний таким чином, що реалізувати його і так неможливо.
  • Так само і з «недоторканістю» депутата. Це брехня від Зеленського – сьогодні депутата не менш складно притягнути до відповідальності. Бо замість недоторканості у вигляді згоди ВРУ, Зеленський запровадив недоторканість депутатів через рішення про згоду Генерального прокурора.
    • І приклад депутата від «Слуги народу» Юрченка тому підтвердження – Генпрокурор вперто не підписувала кілька днів обвинувачення Юрченку, і якби не активна позиція громади, то і не підписала б. І так, Юрченко не сидить в СІЗО – він вийшов під заставу, яка значно менша його корупційної оборудки. У той самий час не сидять в СІЗО друг Зеленського «Юзік», Дубінський та багато інших, щодо яких є обґрунтовані підозри у незаконному збагаченні і корупції.
  • Зеленський бравує кримінальною відповідальністю за кнопкодавство. Так, але є кілька «але»: у виборчій програмі він обіцяв не це, а «автоматичну» втрату мандата.

ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА

«Міжнародні досягнення»

  • При Зеленському було поновлено повноваження російської делегації в ПАРЄ. За попередні роки Україна вдало блокувала заходи зі зняття санкцій з Росії.
  • Зеленський не виконав обіцянки припинити війну. «Мирні ініціативи» Зеленського розпочалися з відмови Зеленського від введення міжнародної миротворчої місії на Донбас – одного з найкращих проєктів української дипломатії, у потрібності якого Президент України П.Порошенко переконав і партнерів по нормандському процесу і ЄС, і США, і ОБСЄ, і ООН у 2017-2019 роках. Ідея миротворців на Донбасі підтримувалася і українським суспільством – за опитуванням соціологічної служби «Рейтинг» у жовтні 2019 року, введення миротворців ООН на окуповані території Донбасу, але без російського контингенту, підтримували 55%, проти – 26%. Але ця тема дуже дратувала Росію.
  • Натомість Зеленський активно просував ідею розведення військ (де-факто – відведення українських військ з облаштованих місць). Розведення військ, дійсно, було частиною Комплексного плану, підписаного у Мінську 12 лютого 2015 року, але розведенню мало передувати припинення вогню. Не дивлячись на те, що режим припинення вогню не був встановлений, 29-31 жовтня українські війська покинули Золоте, 9 листопада 2019 року – відійшли від Петрівського та Богданівки. Під час зустрічі в Парижі 9 грудня 2019 року Зеленський погодився на нове розведення сил на трьох ділянках уздовж лінії розмежування на Донбасі.
  • При Зеленському стали можливі такі кадрові непорозуміння як Сивохо і Фокін, які з українського боку робили відверто колаборантські заяви.
  • Перемир’я, яке нібито триває сьогодні на Донбасі, жодним чином не просуває Україну до миру. Ідея команди Зеленського створити на Донбасі вільну економічну зону – це спроба взяти на утримання неконтрольовану територію, платити з бюджету кошти на утримання «органів» «ДНР», «ЛНР», у тому числі, їх катівень, з одночасним звільненням від сплати податків в український бюджет.

«Ми зберегли двопартійну підтримку у конгресі США»

  • Це уже не перша спроба Зеленського переконати усіх в тому, що він має двопартійну підтримку в США. 27 серпня 2020 року за підсумками зустрічі Володимира Зеленського із заступником держсекретаря США Стівеном Біганом прес-служба Зеленського уже поширювала інформацію про те, що Біган нібито запевнив Зеленського, що Україна має двопартійну підтримку США.
  • Однак дипломатична риторика це одне. А реальність зовсім інша. Україна, як держава, може й має все ще двопартійну підтримку в США. Однак Володимир Зеленський та його оточення, які були скомпрометовані низкою скандалів і втручанням в американську внутрішню політику, мають щонайменше негативне ставлення з боку Демократичної партії. Саме американська преса через діяльність Зеленського почала говорити про «Моніку Зеленські».
  • Тому двопартійна підтримка України та українського народу у США зберігається не завдяки зусиллям Володимира Зеленського, а  всупереч тому, що він і його оточення роблять усе, щоб її зруйнувати.
  • Натомість Зеленський через свій непрофесіоналізм став фігурантом імпічментного скандалу в США і допустив грубі випади щодо союзників по ЄС. Через два місяці після вступу на пост Президента України, Зеленський втрапив у світовий скандал, який став причиною початку процедури імпічменту Трампа.
  • Підставою для оголошення імпічменту президента Трампа була телефонна розмова Трампа з новообраним президентом України Зеленським 25 липня 2019 року. При Зеленському Генрокуратура почала виконувати послугу Трампу – скандальний прокурор Кулик передав на семи сторінках «досьє» на Байдена адвокату Трампа – Руді Джуліані.

СФЕРА БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ

«Ми почали виготовлення новітніх зразків озброєння… Прийнято на озброєння протикорабельну крилату ракету “Нептун“».

  • Українська протикорабельна крилата ракета Р-360 «Нептун» почала розроблятись у 2014 р. У серпні 2020 р. прийнята на озброєння. Державне оборонне замовлення на 2020 рік не передбачало фінансування програми ракетних комплексів «Нептун» та закупівлю партії ракет до РСЗО «Вільха».
  • І тільки 20 жовтня, в день послання Зеленського, де він заявив про фінансування «Нептуна», МО лише заявило про намір виділити на них кошти.
    • Це свідчить, що фінансування стратегічних програм в обороні відбувається не для зміцнення обороноздатності, а щоб підігнати дії під заяви Зеленського бодай постфактум.
  • Станом на вересень 2020 р. спостерігалися суттєві проблеми із фінансуванням багатьох видів озброєння для ЗСУ.
    • Так, 21 серпня було укладено контракт на поставку партії 152-мм артснарядів для самохідної гаубиці 2С3 «Акація» та гармати-гаубиці Д-20, але гроші за них досі не перераховані.
    • Контракт на поставку снарядів для 152-мм гармат «Гіацинт» не укладено взагалі, хоча ці снаряди в гострому дефіциті вже тривалий час.
    • Не укладено контракт на 30-мм осколкові гранати для автоматичних гранатометів та гранати для «підствольників».
    • Перехід на 155-мм натовський єдиний калібр гаубичної артилерії взагалі знятий з порядку денного.
    • Проєкт з розробки своїх 155-мм гаубиць 2С22 «Богдана» не отримав жодної копійки фінансування. Не фінансується навіть дослідне виробництво 155-мм снарядів.
  • Станом на травень 2020 р. аналогічна проблема спостерігалася із фінансуванням ракетної галузі України. Бюджетного розпису на конкретні підприємства по ракетній програмі немає, конкретне фінансування не передбачене, зустрічі з директорами, де були б гарантовані терміни початку фінансування, параметри фінансування, не відбулись.
  • Натомість, те, що цього року було замовлено для ракетних військ України, було застарілим – лише для «галочки». Так, цього року було замовлено близько сотні коригованих ракет “Вільха” Р-624 (старої модифікації з дальністю до 70 км), що “дозволить забезпечити мінімальне завантаження 20 оборонних підприємств”. 48 одиниць 300-мм реактивних снарядів Р-624 з дальністю до 70 км було поставлено ЗСУ у 2019 році, ще 28 ракет було відвантажено у березні й 16 у квітні цього року. Але навіщо закупили ракети з дальністю дії в 70 км, коли “Луч” вже поставив на озброєння “Вільха-М” з дальністю в 120 км?
  • Паралельно цього року влада неодноразово блокувала роботу багатьох оборонних підприємств, а також систем ППО, створюючи пряму загрозою нацбезпеці.
    • Зокрема, у травні 2020 р. Міноборони заблокувала роботу ДНВО «Іскра», по суті паралізувавши фінансування програми радарів 80К6КС1. Це мобільний радар виявлення для зенітних ракетних дивізіонів, одна з ключових ланок роботи ППО. Фінансування передбачено всіма оборонними програмами і держоборонзамовленням. Але заборгованість Міноборони перед «Іскрою» тільки за цією програмою досягла 55 млн грн. 2500 співробітників підприємства не отримують заробітную плату.  Міноборони пояснює блокування боргом, який начебто виник у підприємства ще в 2005 р. за контрактом 1997 р. на суму 5,8 млн. грн.
    • У липні 2020 р. ДБР і СБУ паралізували протиповітряну оборону України. Відбулися обшуки в частинах Повітряних сил Збройних сил України у Хмельницькій, Одеській та Херсонській областях і вилучення НВЧ-приладів (клістронів), які є основними елементами системи наведення зенітних ракетних комплексів на ціль.