Глава «Ростеху» Сергій Чемезов заявив про можливе банкрутство найбільшого російського автовиробника – АвтоВАЗ
За його словами у нинішніх реаліях компанія заборгувала банкам більше 100 млрд рублів, а з підвищенням ключової ставки боргове навантаження стало ще більшим.
Окрім проблем із заборгованістю в АвтоВАЗі нарікають на те, що майже 90% коштів, які витрачаються на придбання авто відразу залишають Росію та йдуть до Китаю.
Зокрема за словами віце-президента АвтоВАЗу Дмитра Костроміна частка автомобілів Lada на ринку становить лише 11%.
При цьому через кризові тенденції в РФ через санкції та спровоковану агремією проти України інфляцію АвтоВАЗ прогнозує обвал авторинку Росії уже в 2025 році на 30%. Це ще більше підірве перспективи компанії.
Як нещодавно заявив глава «АвтоВАЗа» Максим Соколов, «клієнти перетікають з автосалонів у банки та акумулюють свої кошти на депозитах, що, звичайно, у середньостроковій перспективі однозначно негативно позначиться на ринку та виробничих планах… підтримувати такі темпи виробництва наступного року за такої ключової ставки просто неможливо».
З огляду на те, що основні конкуренти АвтоВАЗу з Китаю і мають продають на дедалі більш проблемному російському авторинку лише маленьку частину своєї продукції, їх позиції навряд сильно ослабнуть. А не виключено й продовжать зміцнюватися навіть на занепадаючому ринку.
Натомість доля АвтоВАЗу в умовах західних санкцій та наростання внутрішніх проблем на російському автомобільному ринку буде значно гіршою.
Без масштабної державної підтримки компанії буде непросто уникнути банкрутства. Проте ресурсів для такої підтримки в умовах, коли ціна агресії проти України постійно зростає, у Москви усе менше й менше.