
Авторинок країни-агресора виявився затовареним. Спочатку в очікуванні бурхливого зростання попиту, а потім на ажіотажі перед різким (на 70–85%) підвищенням утилізаційного збору китайські автоконцерни завезли набагато більше автомобілів, ніж продали.
У цих умовах російські бренди мають величезні проблеми з реалізацією власних моделей.
За оцінкою російського «Автостату», лише за китайськими брендами за 2022–2024 роки у росії сформувалися запаси приблизно 300 тисяч нових автомобілів. А офіційний імпорт за 2022–2023 роки і 11 місяців 2024 року досяг 1,4 млн автомобілів. Ще 400 тис автівок забезпечило локальне виробництво китайських марок.
При цьому на облік за цей час поставлено трохи більше 1,5 млн нових китайських автомобілів. За багатьма китайськими марками запаси на складах перебувають уже на рівні 3-6-місячного обсягу продажу.
Залишки на складах були настільки великі, що російським виробникам може довестися у 2025 році зупиняти конвеєри заводів.
АвтоВАЗ повідомив, що за 2024 рік випустив майже 526 тисяч авто Lada. При цьому на облік з 1 січня до кінця останнього повного тижня року, за даними «Автостату», поставили всього 436 тисяч автомобілів цієї марки. Тобто майже 90 тисяч автівок Lada й далі на складах.
Дуже погано продається кросовер Xcite X-Cross 7 від АвтоВАЗу, яку у листопаді 2023 року почав випускати колишній завод Nissan, що перейшов АвтоВАЗу під Санкт-Петербургом. Це клон Chery Tiggo 7 Pro.
У результаті цю модель дилери Lada у грудні продавали уже дешевше за рекомендовану роздрібну ціну навіть у дилерських центрах Москви.
Якщо цінова війна й надалі піде, на початку 2025 р. ціни і на Xcite, і на Chery Tiggo 7 Pro можуть знизитися нижче 2 млн рублів. Це призведе до того, що російські виробники не тільки нічого не зароблять, а ще й у мінусі залишаться.
В умовах, коли комплектуючі все більше надходять з Китаю, шансів на успішну цінову конкуренцію у власне російських виробників залишається обмаль.