Поточна аналітика

Хмельниччина: знову піар на досягненнях попередників

Сайт Зеленського повідомляє, що під час робочої поїздки до Хмельницької області, президент подивився на автодорогу Н-03 Житомир – Чернівці, реконструкція якої здійснюється в межах Національної програми «Велике будівництво», та інші інфраструктурні проекти в рамках цієї програми.

Однак слід розуміти, що піар-проект «Велике будівництво» у Хмельницькій області є переважно завершенням уже започаткованих минулими роками об’єктів. Тобто основна робота – розробка проектної документації, узгодження, початок робіт та ін. було зроблене у попередні роки, що і дозволяє зараз президенту піаритися на цьому.

Із 25 проектів тільки три представлятимуть справді розпочате з нуля будівництво — це три школи. Для решти лише продовжиться фінансування, щоб була змога закінчити те, що розпочали раніше. Це стосується насамперед закладів освіти та охорони здоров’я.

Що стосується доріг. В області хочуть оновити понад 262 кілометри. Переважна більшість робіт – це т.зв. поточний середній ремонт, вартість якого за часів Зеленського чомусь зросла майже вдвічі – з 6 до 11,2 млн гривень за 1 км у порівнянні з 2019 роком.

При цьому взагалі у «Великому крадівництві» майже 90% від всього обсягу (4 395 км) обіцяних доріг – це той самий поточний середній ремонт, вартість якого зросла удвічі. До речі, за українськими нормативами це не будівництво, бо такий ремонт є навіть не роботами, а послугами.

Так от із 70 тендерів поточного середнього ремонту, які цього року оголосила Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області лідерами є лише три фірми. Найбільше тендерів ( на суму 1 млрд грн.) виграло «Хмельницьке ШБУ №56», яку пов’язують з нардепом С.Лабазюком від ще однієї політсили Коломойського – «За майбутнє».

Ось таке «Велике будівництво»: добудова вже зробленого та дерибан на поточному середньому ремонті доріг.