Зокрема днями стало відомо, що китайський бренд електромобілів Zeekr почав блокувати програмне забезпечення власних автомобілів, які призначалися для ринку КНР, але були продані в інші країни.
Автівки, вивезені за межі країни без спеціального дозволу, відключатимуться від функції управління. Такий захід стосується всіх автомобілів марки, випущених після 15 липня.
Через ОАЕ та Казахстан авто цього бренду були одним з поширених предметом торгівлі в рамках паралельного імпорту до росії.
Наприклад за першу половину 2024 року 15,5% всіх електромобілів, придбаних російськими корпоративними клієнтами, належали до моделі Zeekr 001.
Проте, як виявилося, у договорах купівлі електромобілів бренду Zeekr, що належать концерну Geely, прописано зону обслуговування. У разі, коли автівки опиняються поза її межами, а саме в країнах без офіційних дилерських центрів, то власникові надходить повідомлення з проханням повернутися на територію КНР. Якщо ж цього не відбувається, екран керування електромобілем повністю вимикається.
Відтак тепер у російських власників цих авто стоїть вибір або везти машину до Китаю, або ставати власником 2,5 тонни металобрухту.
Хоча у прес-релізі компанії причиною і названа підтримка офіційної мережі дилерів, у експертів ринку мало сумнівів, що це зроблено для уникнення проблем з виходом на ринок ЄС.
Тим більше, що це уже не перший випадок, коли китайські компанії демонструють прагматизм і уникають тих форм співпраці із рф, які можуть зашкодити їх перспективам на західних ринках.