
В умовах тотального дефіциту електроенергії одним із рятівних засобів стали генератори, які працюють на дизельному чи бензиновому пальному.
Очевидно, що це не може бути тривалою стратегією. Але тут і зараз доступ до пального – це питання виживання громад.
І в цих умовах уряд просуває підвищення акцизів на пальне, що вже штовхає ціни вгору. Притому посилається на … “вимоги ЄС”, точніше, Директиву Ради No 2003/96/ЄС.
Але це – неправда.
Ця Директива, як і інші, обов’язкові для членів ЄС. Для України набуття ними обов’язковості визначається Угодою про асоціацію – із відповідними Додатками.
Конкретно ця Директива має дуже “м’який” порядок імплементації (“Положення Директиви мають бути впроваджені поступово, виходячи із майбутніх потреб України у сфері захисту навколишнього середовища та енергоефективності, якими вони можуть бути, зокрема у результаті міжнародних переговорів після 2012 року щодо зміни клімату.”)
- (Додаток ХХVIII до Глави 4 “Оподаткування” Розділу V «Економічне і галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію).
Це виглядає уже не просто як некомпетентність. Радше схоже на спробу дискредитації вступу до ЄС – рівно перед початком переговорів про цей самий вступ.