
Обрання членом наглядової ради акціонерного товариства “Українська залізниця” Лещенка Сергія Анатолійовича як представника держави «на строк до прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про обрання представників держави у наглядовій раді акціонерного товариства “Українська залізниця”, але не більше ніж на три місяці» (розпорядження 666-р), показує повне нерозуміння Зеленським і його урядом ролі і значення наглядових рад.
Це ще одне свідчення того, що Зеленський розглядає цей важливий інститут корпоративного управління як синекуру, як спосіб працевлаштування лояльних до нього блогерів і піарників для надання їм «значимої» трибуни для вихваляння Зеленського і атак на його опонентів.
- Нещодавно радником голови правління Нафтогазу з міжнародних питань призначена також Світлана Заліщук, екс-депутат з групи єврооптимістів-“євроквартирантів”, до недавнього часу заступником голови Укроборонпрому був їх колега Мустафа Найєм.
- Ані Лещенко, ані Заліщук, ані Найєм не мають професійної компетентності, не володіють ані знаннями, ані досвідом у галузях, куди вони призначені на посади.
Укрзалізниця при Порошенку проходила кілька етапів реформування і стала прибутковою, а при Зеленському вернулася у збитковість.
Дуже характерним є склад Наглядової ради Укрзалізниці при Порошенку у червні 2018 року: відомий шведський економіст Андерс Ослунд, один із менеджерів Deutsche Bank Кун Крістіан, австрійський фахівець у галузі бухобліку Андреас Матьє, колишній виконавчий директор ЄБРР в Україні Шевки Аджунер, директор Офісу з питань залучення і підтримки інвестицій Даніель Білак, член наглядової ради “Магістральних газопроводів України “Костянтин Марьєвич, колишній керівник представництва Blackstone в Україні Іван Юрик.
Фінансовий стан Укрзалізниці найкраще ілюструє ситуацію при “Аслундах” Порошенка і “Лещенках” Зеленського:
- у 2016 році збиток Укрзалізниці складав (-7,3 млрд.),
- у 2017 році Укрзалізниця вже показала прибуток в 114,5 млн.грн.,
- у 2018 році – 203,8 млн.грн.,
- у першому кварталі 2019 року – прибуток склав 1,065 млрд.грн., загалом у 2019 році – 3 млрд.грн.
- У 2020 році чистий збиток Укрзалізниці склав 12 млрд.грн.