Поточна аналітика

Підконтрольні Офісу президента посадовці віддають тендери підрядникам, які в рази завищують ціни

Яскравим прикладом застосування цієї схеми став січневий тендер на капітальний ремонт будівель Чернігівського ліцею.

Управління капітального будівництва Чернігівської ОДА замовило ТОВ «СС-Білдкомпані» його майже за 29 млн грн із сильно завищеними порівняно із ринковими цінами більшості матеріалів та обладання.

Наприклад суху суміш Ceresit CN-69 врахували по 34 грн/кг, тоді як навіть роздрібна ціна в  «Епіцентрі» становить 15 грн/кг. Двокомпонентну еластичну гідроізоляційну мастику Ceresit CP 43 врахували по 677 грн/кг, тоді як база будівельних матеріалів «КУБ» продає таку по 325 грн/кг. Металопластикові вікна врахували по 8,3 тис грн/кв. м при тому, що майже одночасно Чернігівський обласний центр контролю та профілактики хвороб замовляв енергоефективні вікна по 3,5 тис грн /кв. м. І цей перелік можна продовжувати.

Здавалося б, зарадити такому значному завищенню цін на тендері могла б і мала б нормальна конкуренція учасників. Адже заклавши більш адекватні ринку ціни на матеріали будь-який конкурент «СС-Білдкомпані» отримав би перемогу та прибутковий підряд.

Проте, як виявило розслідування журналістів, підрядник зумів отримати його без будь-якої конкуренції завдяки цілеспрямованим і абсолютно штучним обмеженням висунутим до учасників тендеру Чернігівською ОДА.

На відкриті торги більше ніхто не прийшов, адже для участі в них вимагався річний дохід за останній звітний період не менше 100% очікуваної вартості закупівлі, сума наявних в учасника високоліквідних активів мала бути не менше суми забезпечення виконання договору або 1,44 млн грн, а коефіцієнт поточної ліквідності (співвідношення оборотних активів до пасивів за поточними зобов’язаннями і забезпеченням) не меншим від 0,99.

У результаті чиновникам Чернігівської ОДА вдалося відсікти від участі в тендерів будь-яких конкурентів обраної «СС-Білдкомпані», яка нав’язала у 2-2,5 рази вищі ціни на матеріали по тендеру.

Причому йдеться не про якийсь рідкісний випадок, а про систему. Аналогічні вимоги до учасників тендерів уже оскаржувалися в АМКУ по іншим державним закупівлям. Які тоді також проводили структури із підконтрольної Офісу президента вертикалі.

Тоді Управління інфраструктури Миколаївської ОДА таки змусили змінити тендерну документацію, оскільки висунуті вимоги були дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання.

Проте, як засвідчив тендер уже Чернігівської ОДА подібні рішення АМКУ не зупинили застосування явно корупційної схеми. А про належну реакцію Офісу президента на такі зловживання підконтрольних їй чиновників взагалі не йшлося жодного разу.

Дарма, що це призвело до колосального дерибану дефіцитних бюджетних коштів. Які, між іншим, у владі усе активніше «заощаджують» як на виплатах українським військовим, так і вимушеним переселенцям.  Вочевидь, щоб було що дери банити на подібних тендерах.

Усе це може свідчити про те, що кінцеві вигодо отримувачі такого дерибану знаходяться на Банковій.