Поточна аналітика

Підготовка до нового навчального року в умовах пандемії Covid-19

  • Довідково: Т. в. о. міністра освіти й науки Сергій Шкарлет заявив, що з Фонду боротьби з COVID-19 на освіту нічого не виділяли й зараз він порожній. Хоча ще на початку карантину до фонду з бюджету МОН забрали понад 4,9 мільярда гривень. За словами в.о. міністра, на потреби МОН з Фонду боротьби з коронавірусом виділили понад два мільярди гривень. Але поки гроші поки що так і не надійшли.
  • В Україні більше 15 тис. загальноосвітніх шкіл, кількість учнів в закладах загальної середньої освіти – більше 4 млн. осіб, 245 тис. учнів закладів професійно-технічної освіти, близько 1,4 млн. студентів ВНЗ. Одномоментний вихід такої кількості учнів, студентів, їх скупчення в навчальних закладах є величезним ризиком для сплеску захворювання на коронавірус.
  • На сьогодні заходи МОЗ і Міносвіти у підготовці до навчання в умовах пандемії є косметичними, жодного серйозного бар’єру поширенню пандемії не створено. Маски і антисептики (при тому, з дозволом учням 1-4 класів не носити маски) є явно недостатнім для ефективної боротьби з поширенням інфекції. Т. в. о. міністра освіти С. Шкарлет заявив, що «місцева влада повинна забезпечити заклади освіти усім необхідним, а саме – засобами дезінфекції, миючими засобами та захисними масками». Варто зауважити, що навіть на закупівлю масок, антисептиків ніхто з бюджету коштів не виділив, все це ляже на плечі батьків.
  • Ще два місяці тому МОЗ анонсувало навчання у дві зміни у школах, що вдалося реалізувати не всюди, а ефективна система онлайн-освіти так і не відпрацьована.
  • Щодо «дистанційного» навчання у «червоній» зоні, то це не навчання, а його профанація. Вислати учням завдання і перевірити його виконання – це алгоритм, який не витримує жодної критики. Бо таке «дистанційне навчання» не передбачає пояснення школярам; важко уявити, як дитина буде таким «дистанційним» способом вчити математику, хімію, фізику, біологію.
  • В умовах розвитку цифрових технологій, принаймні у містах, можна було б забезпечити ефективне дистанційне навчання учнів і студентів – проведення онлайн-уроків на платформах Інтернет. Проте, на сьогодні жодна українська школа такої функції немає.