Поточна аналітика

Прибуткові підприємства почали приносити мільярдні збитки

  • Аналіз фінансового стану 100 найбільших державних підприємств, проведений порталом Texty.org і системою YouControl, де після обрання Зеленського був змінений менеджмент, чітко зафіксував тенденцію, про яку давно говорили експерти: при Зеленському державні підприємства «раптом» почали втрачати прибуток.
    • При чому, ця зміна відбулася дуже різко, буквально через кілька місяців після відходу П.Порошенка від влади. Порівняння показників 2018 і 2019 років (тобто, 9 місяців після Порошенка, ще не позначених пандемією) показали, що після приходу Зеленського до влади, навіть без врахування «Нафтогаз Україна», сумарні збитки державних ТОП-100 компаній у 2019 році становили 13.2 млрдгрн., порівняно з 2018 роком. Із них 10 млрд. грн. припадають на підприємства, де було замінено керівників.
  • Відчуйте різницю: 1) за підсумками 2018 року дохід ПАТ «Аграрний фонд» склав 6,9 млрд. грн., чистий прибуток – 147 млн. грн; 2019 рікзбиток ПАТ «Аграрний фонд» склав 3,4161 млрд. грн.; 2) ПАТ “Центренерго” у 2017 році збільшило чистий прибуток у 4,9 раза (на 1 млрд 504,196 млн. грн) порівняно з 2016 роком – до 1,891 млрд. грн. У 2018 році прибуток ПАТ «Центренерго» склав 0,499 млрд.грн. У 2019 році збиток «Центренерго» – 2,479 млрд. грн.
  • Варто відзначити, що у базовому для обрахунку 2018 році портфель 100 найбільших держкомпаній загалом отримав чистий прибуток у розмірі 25,3 млрд. грн. Це було на 48,2% менше показника 2017 року – 48,9 млрд. грн., але тільки тому, що тут враховувався прибуток «Нафтогаз Україна». У зв’язку з виграними судами і загальним оздоровленням кампанії  чистий прибуток ПАТ “НАК «Нафтогаз України” у 2017 році складав 39,4 млрд. грн. і дуже сильно вплинув на загальний показник прибутку держпідприємств.
    • До речі, у 2018 році «Нафтогаз Україна» все рівно був прибутковий – 11,6 млрд. грн. Для порівняння: при Зеленському НАК “Нафтогаз України” в січні-червні 2020 року одержав чистий збиток у розмірі 11,541 мільярда гривень.
  • Всі ці цифри можуть свідчити про три причини таких змін: 1) на посади призначені некомпетентні керівники; 2) на державних підприємствах відновилися корупційні схеми; 3) поєднання першої і другої причини.