Поточна аналітика

«Реформи з нуля», або Як влада займається проблемами, які створює власноруч

Не минуло й місяця після того, як рішення чинного уряду з 1 травня було уведено цілу низку обмежень і ускладнень для доступу громадян до субсидій.  З єдиною метою – приховати гостру нестачу коштів на субсидії в бюджеті, яких у цьому році закладено майже у 2 рази менше, аніж у 2017-2018 роках.

Причому це було зроблено на тлі різкого зростання цін на газ, скасування регульованих тарифів для теплокомуненрго, очікуваного різкого збільшення цін на електроенергію та інші види комунальних послуг.

Однак після виступів Петра Порошенка, «Європейської Солідарності», хвилі обурення українців і величезних черг  у відділах соцзахисту, в уряді вирішили позадкувати і змінити частину найбільш абсурдних нововведень.

Тепер не потрібно переподавати заяву на призначення субсидій 2,5 із 3 млн субсидіантів, скасовано заборону на право її отримання тим, хто має у власності частку в іншому житлі, збільшено з 56 до 100 тис грн розмір депозиту, на підставі якого людям відмовлятимуть в праві на субсидію.

Усе це засвідчило, що в уряді і владі загалом відсутня елементарна здатність прогнозувати результати своїх дій і без проведення експериментів над мільйонами українцями просто не ухвалювати рішень, які доведеться через кілька тижнів скасовувати.

По-друге, виявилося, що у владі вважають, що усі реальні проблеми в країні уже вирішені і можна займатися тим, щоб власноруч створювати їх, а потім вирішувати.

Маємо приклад того, що у владі продовжують керуватися логікою зменшення видатків на субсидії, а не їх використання для захисту вразливих верств населення. Просто жертв вирішили залишити на цьому етапі всього пів мільйона, а не 3 млн, як спочатку.

Люди, які десятиліттями збирали по кілька сот гривень у місяць на депозиті, оскільки розуміли, що від держави годі розраховувати на достойну пенсію, продовжать дискримінуватися.

Підвищення порогу депозиту, який дає підставу відмовити в наданні субсидії до 100 тис грн, необґрунтоване. Адже за нинішніх депозитних ставок такий депозит приносить своїм власникам не більше 500 грн на місяць, тоді як потреба в субсидії часто складає 2-3 тис грн, а після  цьогорічного підвищення тарифів може бути ще більшою. Замість просто враховувати при розрахунку субсидій доходи громадян від депозитів чи здачі нерухомості в оренду, у владі вирішили піти простішим шляхом і обрати коло жертв, за чий рахунок будуть приховувати реальний провал виконання бюджету.