Аналітики російського «Альфа Банку» попереджають: протягом ближчих 6-9 місяців росіян чекає зростання цін на техніку на 15-20%, а також «погіршення різноманіття» товарів.
Найбільші проблеми, імовірно, торкнуться ринку комп’ютерів і смартфонів, які (за винятком окремих «пропагандистсько-корупційних» моделей) в рф майже не виробляються.
Найбільше скорочення пропозиції товарів (передовсім, техніки і електроніки) очікується передовсім в середньому ціновому сегменті. А пропозиція все більш зміщатиметься на користь більш дешевих, хоча і менш якісних товарів.
Крім імпортної техніки очікується і подальше зниження доступу до іноземного одягу. А також частково і до російського, який використовував іноземні тканини.
Все це, в першу чергу, відбувається через проблеми з оплатою імпортних контрактів російських компаній.
За даними Центробанку рф, за І півріччя 2024 р. імпорт в рф впав на 9% до 137,9 млрд. доларів. При цьому впали поставки з усіх макрорегіонів світу – з США і Європи на 17%, з Азії – на 4%, з Африки – на 2,6%.
Показово, що по Туреччині, яка залишалася важливим помірно дружнім партнером для рф під час повномасштабної війни імпорт товарів до рф впав на 28%.
Але проблеми в рф не лише з імпортом. В обробній промисловості рф активність у липні 2024 р. була найнижчою за останні 6 місяців. Основний негативний вплив через зниження нових замовлень і гальмування виробництва. Компанії дещо знизили темпи прийняття на роботу нових співробітників.
Також російські компанії жаліються на зростання транспортних видатків – у т.ч. через затримки поставок з боку постачальників. При цьому в цій сфері погіршення відбувається стабільно вже протягом чотирьох останніх років. Але, тим не менш, у липні 2024 р. зростання строку поставок було найсильнішим з вересня 2023 р.
У свою чергу, на російському транспорті теж проблеми. Перевезення вантажів російською залізницею у липні 2024 р. скоротилося на 5,6% (до липня 2023 р.). За січень-липень 2024 р. (до аналогічного періоду торік) падіння на 3,4%. Зокрема, знизилося завантаження вугілля для залізничних перевезень на 5,9%, нафти і нафтопродуктів – на 0,9%, чорних металів – на 6,4%, будівельних вантажів – на 13,6% (але при цьому є невеликий приріст по залізничних перевезеннях зерна і добрив).