Поточна аналітика

Напередодні подання до ВРУ проєкту Держбюджету на 2021 рік Уряд не має про що звітувати

  • Відповідно до Бюджетного Кодексу України до 15 вересня Уряд має подати на розгляд парламенту проєкт Державного бюджету України на наступний 2021 рік (ст. 37). Разом із самим бюджетом уряд має подати «доповідь про хід виконання Державного бюджету України у поточному бюджетному періоді» (ст.38). Тобто по суті перед тим як розглядати проєкт бюджету на наступний рік, народні депутати мають заслухати інформацію про хід виконання бюджету поточного року.
  • Звісно, уряд швидше за все прозвітує за виконання бюджету, але ж без затвердженої програми діяльності уряду важко судити про ефективність такого виконання. Монобільшість не прийняла програми прем’єр-міністра України. Без затвердженої програми, уряд практично не несе жодної відповідальності за свою роботу, і не потребує подальшого звітування за ефективність своєї роботи.
  • На сайті КМУ з’явився документ уряду Топ-досягнень, в якому чомусь лише 5 міністерств відзначені у «досягненнях». Зокрема, до досягнень Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України віднесено: «Розширення територій природно-заповідних фондів для їх кращого захисту та функціонування» або «Якість атмосферного повітря. Приєднання до європейської системи моніторингу повітря і передача інформації з постів, що відповідають критеріям ЄС». Зрозуміти з цих «досягнень» що ж саме досягло Міністерство, і яким чином буде покращено довкілля важко. Яким чином покращиться повітря в Києві через те, що інформація буде передаватися до європейськийх моніторингових систем не зрозуміло, і якось прямого зв’язку не видно.
  • Серед досягнень Мінфіну є зокрема «Успішне проведення переговорів з МВФ щодо отримання 5 млрд дол. кредиту», проте, краще б звітувати про виконані реформи та виконанні домовленості в рамках програми Меморандуму з МВФ. А то, варто нагадати, що міжнародні рейтингові агентства зазначають на низькому рівні виконання реформ.

Варто наголосити на повідомленні рейтингового агентства Fitch, а саме на ризиках у згортанні реформ. Зокрема, в Агентстві зазначають, що позиція влади ослабла, оскільки «опір реформам з боку зацікавлених сторін та олігархів не лише відстрочила і послабила законодавство про реформи, але і тепер загрожує підірвати схвалені реформи, такі як санація банків і антикорупційний порядок денний».