Поточна аналітика

«Велике будівництво» Зеленського – злочинна афера з розкрадання бюджетних ціною у тисячі людських життів

Як повідомляють ЗМІ, Державна аудиторська служба України під час перевірки витрат Фонду боротьби з COVID-19 виявила порушень та проблем на загальну суму у понад 30 мільярдів гривень.

Основні порушення пов’язані з коштами Фонду, виділеними на т.зв. президентський проект «Велике будівництво», який насправді не є державною цільовою програмою, а лише піар-проектом, в рамках якого будь-яке будівництво, що здійснюється з використанням коштів державного чи місцевих бюджетів, проголошується «ініціативою президента».

Таким чином, Зеленський та його оточення («чемпіони у боротьбі з коронавірусом») причетні до однієї з найбільших і найцинічнших в українській історії злочинних схем розкрадання бюджетних коштів.

Як свідчать дані перевірок ДАС та Рахункової палати, мільярди коштів були використані не за призначенням чи просто розкрадені наближеними до влади структурами – як в рамках «Великого будівництва», так і під час інших державних закупівель, в т.ч. нібито для медичних цілей.

Страшна ціна цієї оборудки чинної влади – 166 650 доданих смертей  за червень 2020 – листопад 2021 року.

Упродовж 2020-2021 років з 78,4 млрд грн фонду було використано 67,9 млрд грн. З них найбільше на боротьбу з пандемією отримав… Укравтодор (26,2 млрд грн)! Міністерство охорони здоров’я отримало майже на 5 млрд. менше (21,8 млрд грн). Тобто ковідний фонд, створений у 2020 р. для протидії захворюваності в Україні, підтримки підприємців та економіки, в реальності був використаний переважно для піар-проекту Зеленського.

І хоча ніхто з влади так і не пояснив, як «Автодор» боровся з COVID-19, зате добре зрозуміло, скільки було вкрадено.

З 26,1 млрд грн., триманих Укравтодором, знайшли «порушень та проблем» (фактично – корупційних схем) на 12,5 млрд., тобто майже в половині випадків (47,8%)!. З них 7,5 млрд – це порушення підрядників, котрі перемогли у сумнівних тендерах та вже «роздерибанили» кошти, певно, не забувши «підмазати» своїх кураторів з ОП та Укравтодору. Ще 8,2 млн переплатили за роботи із завищеною вартістю чи обсягом.

У 2020 році колишній радник голови ОП Ігор Уманський заявив, що гроші з ковідного фонду на повну освоюються дорожнім картелем, де першу скрипку грають структури, наближені до Офісу президента Зеленського, зокрема люди Коломйського та друзі «Юзіка». За словами Уманського, за останні роки бюджет на будівництво доріг виріс утричі, при цьому до тендерних вимог вносилися зміни, які дозволили вигравати «потрібним» фірмам. «Картель», отримавши замовлення, віддавав його підрядникам за 30-40% відкату, що у підсумку лише у 2020 році дозволило в рамках цієї схеми розікрасти щонайменше 36 млрд гривень (адже гроші на дороги виділялися не лише по лінії Укравтодору).

Більше того, перевірка покриття доріг виявила «відхилення деяких показників, які характеризують якість робіт, що може свідчити про недотримання технології підрядними організаціями».

  • Простою мовою: гроші розікрали, а замість дороги за і без того удвічі дорожчою, аніж до 2019 р., ціною для годиться поклали тоненький шар асфальту, який невдовзі зійде разом зі снігом.

Але й це ще не все. Розкрадатися будуть ще й кошти, взяті у борг! Попри шалені кошти, які йому виділяються, «Укравтодор» продовжує нарощувати борги, за які доведеться розплачуватися ще й нашим онукам. У  2021 році «Укравтодор» вже здійснив виплати за кредитами ЄБРР, МБРР, ЄІБ та борговими зобов’язаннями за ОВДП на загальну суму 14,91 млрд грн.  Це найбільша сума за останні роки.

  • А на засіданні уряду 19 січня Кабінет міністрів запланував залучити ще до 20 млрд грн терміном до 15 років під державні гарантії.