
- Зокрема, як свідчить одне з нещодавніх розслідувань журналістів лише в серпні поточного року філія «Пасажирська Компанія» АТ «Українська Залізниця» замовила вугілля на 90,5 мільйонів гривень майже на третину дорожчі, аніж інші покупці.
- 7 серпня надприбутковий підряд від монополіста отримало ТОВ «Союзтехноівест», а 14 серпня – ТОВ «Макрокапітал». Вугілля марки ДГ (13-100) прописано в цих договорах за цінами 8108 та 8582 грн за тонну (без ПДВ).
- Це на 34% дорожче від ціни за якою придбала вугілля ДУ «Петрівська виправна колонія (№49)» (Кіровоградська обл.). У липні вона уклала контракт вартістю 4 мільйони грн на поставку кам’яного вугілля такої ж марки по 6055 грн за тонну з урахуванням доставки.
- У інших замовників в цей період кам’яне вугілля на тендерах також значно дешевше від залізничників. Наприклад, «Управління Освіти Саф’янівської Сільської Ради» (Одеська обл.) придбало вугілля за 6481 грн за тонну.
- При цьому компанії, які постачатимуть вугілля залізничному монополісті викликають чимало питань. Наприклад ТОВ «Союзтехноівест» була заснована у 2021 році і за увесь час існування за даними системи «Прозоро» отримала лише два підряди на загальну суму 63 мільйони.
- А для ТОВ «Макрокапітал», заснованої Антоном Аксьоновим з окупованої Макіївки у тому ж таки 2021 році, взагалі нинішній щедрий підряд від «Укрзалізниці» на 39 мільйонів став першим в її історії, що відображається в системі «Прозорро».
- При цьому десятки мільйонів гривень безперешкодно виведені на подібні сумнівні структури і держава так чи інакше зазнала безповоротних втрат.
- Доки існуватимуть подібні «діряві кишені» жодні заощадження на виплатах військовим, позбавлення субсидій та допомог малозабезпечених громадян чи підвищення цін і тарифів державними монополіями не здатні будуть зарадити дефіциту коштів.
