Поточна аналітика

Локдаун вихідного дня

  • КМУ продовжує дивувати креативністю на межі здорового глузду. Весною забороняли гуляти у найбільш безпечних для людей в таких умовах місцях – парках і приміських лісах. Тепер забороняють ходити в найбільші «розносчики зарази» – музеї і кінотеатри, де і так останнім часом не густо народу. Натомість їзда в переповнених електричках, маршрутках та метро, наскільки зрозуміло з рішень Кабміну, не сприяє поширенню коронавірусу.
  • Нерозуміння причинно-наслідкових зв’язків, як стверджують науковці, характерне приблизно для 40% людей.
  • Сліпе копіювання «європейського досвіду» локдауну в Україні призведе до катастрофічних результатів. Локдаун вихідного дня перетвориться на тривалий нокдаун для економіки.
  • Адже, оголошуючи нокдаун, уряди європейських держав забезпечили безпрецедентну підтримку свого бізнесу, передусім – малого те середнього.
  • За оцінками МВФ, держави «Великої двадцятки» витратили на підтримку населення, бізнесу і охорони здоров’я більш 11 трлн. доларів – це понад 13% світового ВВП. В Україні не лише не йдеться про хоча б мінімальну підтримку бізнесу і громадян, президентська партія виступає з усе новими й новими «ініціативами» з визискування підприємців. Адже за півтора роки «зелена команда» доцарювалася до величезних дірок у бюджеті. Падіння економіки почалося задовго до карантину і чітко пов’язується зі зміною керівництва у державі. Так само прибуткові державні підприємства «раптом» стали збитковими протягом кількох місців після призначення нового «зеленого» менеджменту.
  • При такій ситуації з захворюваністю запровадження жорстких обмежувальних заходів неуникне. Але вони є дієвими лише в разі їх комплексності, продуманості та довіри до влади з боку громадян.
  • Але про яку довіру може йтися, якщо передбачені фондом протидії Covid-19 гроші пішли не на підготовку лікарень і закупвлю кисню, засобів захисту, а на МВС і передвиборчу кампанію. Ну, і дороги…
  • За 8 місяців нічого не було зроблено для створення системи масового тестування та  відслідковування контактів.
  • При цьому про нокдаун бізнесу стає відомо за три дні до оголошення… І ніхто не може пояснити, яким чином карантин вихідного дня зменшує поширення вірусу. І як забезпечити вимогу «кількість людей у громадському транспорті не повинна перевищувати кількість місць для сидіння», не збільшуючи кількості маршруток і електропоїздів?
  • Вимагаємо від КМУ здійснення та оприлюднення розрахунків щодо очікуваних економічних наслідків запровадження локдауну вихідного дня та його прогнозованого впливу на зменшення конкретної кількості захворювань (оптимістичний та песимістичний сценарії). Також вимагаємо оголошення чіткої програми підтримки бізнесу в таких умовах.