Поточна аналітика

Заборонити спекуляції на символах спротиву

Нещодавно в Офісі президента України анонсували зміни до законодавства щодо використання у рекламі й назвах торговельних марок тематики ЗСУ та інших символів відбиття російської агресії.

Але поки в ОП збираються розпочати підготовку до створення тексту проекту, такий проект давно вже був зареєстрований 20 березня депутатами від «Європейської Солідарності».

Йдеться про законопроєкт №9128, який передбачає часткову заборону на використання у рекламі символіки і назв, пов’язаних із війною. Законопроєкт пропонує заборонити використовувати в маркетингу (рекламі) назви:

  • пов’язані з воєнними операціями та подіями війни;
  • пов’язані з населеними пунктами та місцями, які постраждали від російської агресії або стали символами героїзму українців (окрім зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
  • відтворювальні назви виробників, видів і типів озброєння;
  • які використовують назви військових підрозділів;
  • які відтворюють офіційні вітання ЗСУ та інших військових формувань.

У пояснювальній записці депутати як приклади наводять ТМ «Героїчна Буча Комбуча», насіння редиски «Азовсталь» та інші такі випадки.

Безумовно, це нормально і правильно  – просувати  і рекламувати наші перемоги, військову тематику. Але робити це потрібно тактовно і коректно. Бо деяким виробникам  зраджує почуття міри.

Як зазначає Ірина Геращенко: «Здається ж, очевидно, що  марка з кораблем , одяг з патріотичними гаслами – це добре , а колготки з логотипом ЗСУ чи ковбаса з такою назвою – то дурний смак і відсутність такту».

То ж, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, аби виставити необхідні бар’єри при прийнятті рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій із використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани.

Заборона не поширюватиметься на книжки, відео та кіно, присвячені російсько-українській війні.

До речі, свою позицію мала б заявити і платформа UNITED24, створена з ініціативи президента Зеленського. Бо, як стверджують виробники насіння редиски «Азовсталь», свї прибутки вони перераховують саме туди.